Korkade grannar

Grannarna i en port eller två bort måste vara något av det mest hjärndött korkade jag har sett. De hade köpt ett helt gäng raketer, och hittade två fina strategier för att skjuta upp dem.

Den första strategin var att trycka ner pinnarna på raketerna djupt ner i den halvfrusna jorden. Det fanns ju inte en suck i universum att de orkade ta sig upp från det, så de exploderade med ett sjukt oväsen och skickade ljuskulorna utmed marken. Jättefint.

Nästa strategi, ivrigt använd av den typ 8-åriga killen, var att lägga raketerna på marken. Ibland kombinerade han det med den första strategin, och tryckte ner dem lite grand i jorden, fast i princip vågrätt. När de flög iväg, hamnade de då i en av buskarna bredvid, vilket resulterade i ett stort rökmoln. Också jättefint.

Samma två strategier användes omväxlande för den ena raketen efter den andra. De höll på hur länge som helst utan att få upp en enda pryl i luften. Det var ren tur att inte något hus brann ner.

Ok för att det är åldergräns på sådant här, men borde de inte kolla att man åtmiinstone har ett tvåsiffrigt IQ så att man ha vett att sätta raketen i en tum glasflaska så att den faktiskt kommer upp i luften?

Uppdaterat: Fler idioter hos SvD, Aftonbladet och DN.

Andra bloggar om: , , .

13 kommentarer på “Korkade grannar

  1. Jag själv anser att detta skjutande är vansinne, med tanke på hundar, andra djur, skaderisken och miljön. Detta är verkligen något som upprör mig, själv levde vi i en krigszon i natt.

  2. Som sagt, dags att kräva tillstånd för raketer. På söder där vi bor stälde man lådor på vägen eller trottoaren. Ren tur alla flög rakt upp. En sned raket och risken är stor den åker rakt in i en lägenhet.

  3. Att folk inte hör på alla varningar som haglar runt en, kan jag inte fatta.
    Varje år känner jag samma oro, nämligen att en raket går vilse och hittar in i min lägenhet. Sen görs saken inte bättre genom att man hör i nyheterna hur vissa idioter bär sig åt i Malmö. Där de mer går in på att skada förbigående och lokaler.
    Jag skulle gärna sätta raket själv på såna idioters back så att de rent av skjuts ut i universum för gott.
    Men då är jag väl inte heller bättre än de;) Fan också. Finns det ingen vettig lösning?

  4. Annica: Nej, de som satt fast i marken kom ingenstans, och de andra kom bara några meter till nästa buske. Som tur var fanns andra grannar mer fler hjärnceller, så det blev fint på himlen ändå.

  5. Låter som en granne till mig det där. Han stack ned rakten i jorden lite löst tände på. Naturligtvis ramlande den och for iväg på gatan för den exploderade. Nästa raket fungerade inte alls eller snarare det gjorde den men den lyfte aldrig utan exploderade på marken. Han hann undan båda gångerna och fortsatta skjuta raketer. Drygt 50 år gammal och nykter. Det var nästan att jag hoppades…. men nej så illa tycker jag inte om folk. Fast någon form av förbud eller begränsning behövs. Vi måste faktiskt gemensamt ta ett ansvar för de som är lite klena i huvudet.

  6. En del njuter mer av ljudet än de vackra krevaderna på himlen, då föredras att det smäller så nära som möjligt, utan att smälla på en själv, I guess. Jag själv gillar båda, men har ett par extra hjärnceller som talar om hur jag bör bära mig åt för säkerhet.

  7. Ojdå! Ibland undrar jag hur folk är funtade egentligen. Borde kanske utbildat mig till beteendeforskare eller nåt, för ”objekt” finns det ju i dröser vad det verkar.
    God fortsättning!

Lämna en kommentar