Basic personligt

Daniels personliga blogg

T som i The

Mymlan ville ha lite tips på bra musik genom hela alfabetet. Alter Ego skrev om lite saker på S, varvid det blev min tur att hitta något bra på T.

På 80-talet, när det fortfarande gjordes bra musik, fanns The Art of Noise, vars namn både har skrivits med och utan det inledande ”The”. En av deras bästa och mest populära låtar var Paranoimia, som fortfarande tittar fram i min playlist då och då.

En annan T-favorit är Toss The Feathers med The Corrs (titta, T både på artistnamnet och låttiteln). Det är nästan så att den får mig att vilja spela fiol igen.

Eftersom nästa bokstav är U, måste jag skicka det här vidare till Ulrika. Dessutom är jag nyfiken på vad Sabina och Mia kan tänkas lyssna på för intressanta saker.

Instruktioner:

Ni som är utmanade gör helt enkelt så att ni väljer en bra låt av ett band eller artist som börjar på bokstaven U. Lägger ut den i er blogg och hänvisar till den här utmaningen, sedan skickar ni den vidare fast med bokstaven V. Och jag ( Mymlan ) vill tamigfan veta vad som händer, för jag tänkte lägga ut bästa förslag på varje bokstav här. Och så hoppas vi att folk kan alfabetet…

Jo. En annan grej med den här utmaningen är att den kan skickas tillbaks till dom som redan haft den, eftersom varje bokstav är ny…

Andra bloggar om: , , .

december 31, 2007 - Posted by | media

4 kommentarer »

  1. […] personligt kör stenhårt på att “the” räknas som T. Och ger oss en lysande video med The Art of Noice och så en låt med The Corrs. Bra mix om inte […]

    Pingback av the top t « the real mymlan | januari 1, 2008 | Svara

  2. Ska jag köra på s då eller? 😉 eller så kör jag hela rubbet som jag gillar;)

    Kommentar av Sabina | januari 1, 2008 | Svara

  3. Sabina: Nej, fortfarande ”U”. 🙂

    Kommentar av Daniel Brahneborg | januari 1, 2008 | Svara

  4. vänta… u var det XD

    Kommentar av Sabina | januari 1, 2008 | Svara


Kommentera

