Basic personligt

Daniels personliga blogg

Same same, but different

Jag hoppas att ingen går på Mona Sahlins trams om att de skulle på något sätt riva upp FRA-lagen om de vann valet 2010. Observera följande:

Om det blir det förslag som låg i riksdagen, då river vi upp det och förändrar lagstiftningen. När vi röstar i riksdagen är det på riktigt och vinner vi valet så gör vi också annorlunda, säger Sahlin till SVT:s Rapport.

Eftersom ”en till kontrollstation” räknas som tillräckligt annorlunda för att få Federley och Annie att rösta ”ja” kan man lugnt räkna med att det är ungefär så stora ändringar som Mona vill göra. Som André Assaron påpekar så är det de själva som hittade på den här massavlyssningen från första början, och de har fortfarande kvar Thomas ”Bodströmsamhället” Bodström.

Hon vill också ”bara”:

…söka efter vad man ser som misstanke om brott.

Jaha, bland vad? Jo, bland all trådburen internettrafik, dvs exakt samma sak som den nuvarande FRA-lagen.

Sorry Mona, du får inte min röst den här gången heller.

Andra bloggar om: , , , , .

juni 24, 2008 Posted by | idioti, politik | 3 kommentarer

Tolkning

Det där med att tolka information är inte alltid så enkelt. Jag såg hos Blogge att en lärare blivit uppsagd för att rektorn hade läst några texter från den hårdrocksgrupp som läraren är med i. Tydligen hade han trott att texterna var på allvar, något som Anne förklarar anledningen till. Att tolka den information man får är inte alltid så lätt om man inte förstår bakgrunden, eller hur FRA?

Som vanligt är det de kristna moralisterna som står bakom den här totala bristen på förståelse och kärlek till sina medmänniskor, utan de fortsätter döma alla som inte exakt delar deras åsikter. Eller ännu värre, använder ”men vad ska alla ANDRA tycka?” som svepskäl.

Jag är inte speciellt förvånad, bara förundrad över hur de står ut att se sig själva i spegeln efter att ha stått i kyrkan och lovat att älska sin nästa, när de sedan går ut i verkligheten och gör dem arbetslösa.

Ju fler sådana här saker jag läser om, desto längre bort vill jag vara från religiösa hycklare, och desto farligare förstår jag hur ”lagom” med information är i fel händer.

Länkar: Aftonbladet, SvD.

Andra bloggar om: , , , , .

juni 24, 2008 Posted by | idioti, politik, religion | 7 kommentarer