Basic personligt

Daniels personliga blogg

Jordgubbar

Det har varit ganska massor med sökningar på ”jordgubbar” senaste dagarna bland mina besökare, som förmodligen har hamnat på mitt recept på jordgubbssylt från förra året.

Om ni letar efter var man får tag på färska jordgubbar som inte är svindyra så får ni gärna höra av er, för det gör jag också. I går fanns inga alls, och idag kostade de 38 kronor litern. Jo men tjena, det är inte riktigt något man gör sylt på. 1 liter för att det är midsommarafton, ja visst. 20 liter för en årsåtgång av sylt och marmelad… nej.

Om ni har fått tag på jordgubbar men letar efter hur man gör sylt, så finns länken några rader upp. Återigen, vart ska man bege sig för att få tag i dem när man bor i Stockholm? Självplock är ok.

Mitt förråd på jordgubbsmarmelad är slut, och jag har ju en hel stab med hjälpsamma vänner som har anmält sitt intresse att provsmaka mixen med choklad i. Jag kan ju inte låta dem stå arbetslösa. Just nu är strategin att vänta till nästa helg.

Andra bloggar om: , , , .

juni 23, 2008 - Posted by | bär

2 kommentarer »

  1. Kollat Hötorget? Vet ej om det är billigt dock, men det brukar det vara tror jag.

    Kommentar av Linda Mpili | juni 24, 2008 | Svara

  2. Det är ju en teori faktiskt. Förra året köpte vi ju lingon på torget (fast i Bromma), med gott resultat.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | juni 24, 2008 | Svara


Kommentera

