Basic personligt

Daniels personliga blogg

Armhävningar

På träningen i torsdags gjorde vi mest olika varianter på losstagningar och nedtagningar, trevligt nog de som är till min nästa gradering (när det nu blir). Eftersom man då ofta rör sig lite mindre än när man sparkar och slår så är det lätt att man tappar värmen, så den kreativa tränaren (hej Peter) kom på att vi skulle göra 15 armhävningar och 30 situps med 10-15 minuters mellanrum genom hela tvåtimmarspasset. Jag behöver träna upp mina handleder, så jag gjorde armhävningarna på knogarna.

Ja, jag fick träningsvärk. Men inte i handlederna som jag hade trott, utan i mina triceps! WTF? Nu, nästan fyra dygn senare, är de fortfarande ömma. Jag som inte ens visste att jag hade några, så det var ju en positiv överraskning.

Undrar vilka muskler jag kommer få spöksmärtor träningsvärk i idag.

Andra bloggar om: , , , .

juni 23, 2008 - Posted by | shorinjikempo

2 kommentarer »

  1. Varför är du förvånad? Vilka muskler tror du egentligen arbetar under en armhävning?

    Kommentar av Jabbe | september 29, 2010 | Svara

  2. Att bröstmusklerna jobbar har jag ju förstått, men varför man skulle anstränga utsidan av armarna så pass mycket att man fick mest träningsvärk där var faktiskt något nytt.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | september 30, 2010 | Svara


Kommentera

