Basic personligt

Daniels personliga blogg

Respekt för Hollywood

I morse läste jag ett blogginlägg av någon som trodde att hela den här FRA-affären var påhittad för att få folk att bry sig om politik igen (kommer tyvärr inte ihåg vem, eftersom jag har ett detaljminne som en alzheimerskadad guldfisk).

(Uppdatering: Jo då, det var Mias kommentar hos Josh.)

Efter att ha sett hos Rick vad Reinfeldt lyckades häva ur sig igår, har jag en annan, om än relaterad, teori. Om inte annat för att hålla uppe hoppet om ett lyckligt slut.

Det var aldrig någon författarstrejk i våras. Det var Alliansen som flög hit allihop för att brainstorma och skriva ihop tidernas mest sanslösa och osannolika scenario, för att tillsammans visa hur överlägsen ”riktig” film är, och därmed varför Pirate Bay måste stoppas.

Jag menar, vem skulle avskaffa demokratins fundament för att rädda demokratin? Inte skulle väl en statsminister sakna de mest basala kunskaperna i hur makten är fördelad? Inte låter man väl en myndighet som har begått upprepade brott mot grundlagen få utökade befogenheter?

Nej, självklart inte. Slutet är uppenbart, och dramaturgin mästerlig. Det här kommer bli en blockbuster av oanade mått. Örnnästet, version 2.0. Starring: Reinfeldt som sig själv. Ni i Liveblogging-HQ, håll utkik efter dolda kameror.

Eller så blev det för sent igår, eller så behöver jag äta lunch nu.

Andra bloggar om: , , , , , , .

juni 17, 2008 - Posted by | humor, idioti, media, politik, teknik

1 kommentar »

  1. Och det var inte min (inte helt seriöst menade) kommentar hos Josh och sedan Emma (som iofs borde ha varit ett blogginlägg)? Jag förstår ditt minnesproblem, för det blir likadant här – man borde banne mig bokmärka allt man reagerar det minsta lilla på, positivt eller negativt. Kanske FRAgle inte vore så dumt ändå? 😉

    Och tack för RSS/Ping, förresten! 🙂

    Kommentar av Mia* | juni 17, 2008 | Svara


Kommentera

