Basic personligt

Daniels personliga blogg

Inbillade Prylar

På lunchen idag hamnade jag bredvid en tjej som jobbar på en reklambyrå, som just nu jobbar på ett uppdrag åt en firma som ägnar sig åt patent, upphovsrätt och sådant. Jag fick frågan om min inställning till sådant, och förklarade då skillnaden mellan patent på en fysisk konstruktion (dvs en lösning) och patent på själva problemet, att patent på affärsmetoder skapar patenttroll, osv. Jag är nog inte hennes favoritperson i universum just nu, men det var kul ändå.

Förhoppningsvis slipper jag träffa kunden i fråga, för det skulle kunna bli ganska livligt. ”Hejsan, jag heter Daniel, och är med i två organisationer (FFII och Piratpartiet) som vill göra det mesta av er verksamhet olaglig. Läget?”

Nej, jag är inte snäll i onödan.

Andra bloggar om: , , , .

juni 12, 2008 - Posted by | idioti, politik, problemlösning, teknik

1 kommentar »

  1. Hmmm… – Personligen fattar jag ej alls vad patent överhuvudtaget skall vara bra för – i någon enda annan mening än att mycket mycket starkt begränsa teknisk eller annan vidareutveckling, tyvärr tyvärr…

    Kommentar av Josef Boberg | juni 12, 2008 | Svara


Kommentera

