Basic personligt

Daniels personliga blogg

Träning i värmen

Jaha, det har varit 25 grader varmt i en vecka eller två, med det dubbla (plus moms) på kontoret. En skön eftermiddagssol som skiner rakt in och värmer upp en kubikmeter luft mellan fönstret och den vita gardinen någon decimeter bort, håller effektivt alla eventuella frostskador på behörigt avstånd.

Jag har flera gånger sagt att min IQ går ner på tvåsiffrigt vid 25 grader, och ensiffrigt vid 30. Som bevis framför jag följande beskrivning av gårdagen.

När det var för varmt för att sitta kvar på kontoret, trots minimal klädsel, åker åker jag till Enskedehallen. Där sätter jag först på mig en träningströja, för den brukar ta hand om eventuella vätskeförluster så att man kan ha dräkten ett pass till utan att behöva tvätta den så ofta. Därefter på med dräkten, som precis som de flesta andra budopyjamasar mest kan liknas vid jeanstyg, med långa armar och ben. Där någonstans insåg jag att jag inte frös så mycket.

Sedan in i en liten lokal som redan var uppvärmd av ett tidigare gäng. 15 minuter brottning och kast, 1 timme sparkar, slag och nedfällningar (då jag ändå inte tog i så mycket som jag brukar), samt ytterligare 15 minuter brottning senare, konstaterade jag dels att vattenflaskor är en bra uppfinning, och att dräkten nog måste tvättas innan den används igen. Av någon anledning var sedan vågen nere på 74 komma någonting för första gången på länge när jag kom hem. Ack, dessa slumpmässiga sammanträffanden.

Det är smart att sommmarträna. Yup. Verkligen.

Ursäkta mig, men nu måste jag gå och falla i koma.

Andra bloggar om: , , .

juni 3, 2008 - Posted by | idioti, shorinjikempo

1 kommentar »

  1. Jag har lagt mer alla träningsplaner under sommaren.

    Ja, jag är slö slapp och likgiltig samt en dålig människa.

    Kommentar av kontakt | juni 7, 2008 | Svara


Kommentera

