Basic personligt

Daniels personliga blogg

Högklackat

Vårt kontor ligger på St Eriksgatan, med utsikt mot gatan. Mitt skrivbord står vid fönstret, så man har bra koll på vad som händer ute på gatan. Det är ganska många roliga klädstilar i stan, den saken är säker.

Det som är underligast är nog varför det är så få kvinnor som kan gå vettigt i högklackat. Jag förstår att det är svårt, men det finns ju gränser. Jag har nog tittat för mycket på Top Model (de har så coola kameror där), men jag kan omöjligen värja mig mot att varje gång se Miss J framför mig, som står med ett par isdubbar i händerna, envetet ropar ”oh the horror, I must make the pain go away!”, för att sedan sticka ut sina egna ögon för att slippa ångesten. Med tanke på hur vissa fruntimmer (det är min blogg och jag gillar det ordet) rör sig så är det inte en överdriven reaktion.

Andra bloggar om: , , , , .

maj 30, 2008 - Posted by | idioti

5 kommentarer »

  1. Det riktigt konstiga kanske är varför kvinnor envisas med att bära dojor som de inte kan gå vettigt i?

    Kommentar av kontakt | maj 31, 2008 | Svara

  2. Fast det stod ju i någon superseriös forskningstidskrift (a.k.a. Aftonbladet) häromdagen. Det ger kvinnorna mer träning för bäckenet, vilket ger större förmåga att få orgasm. 🙂

    Kommentar av Daniel Brahneborg | maj 31, 2008 | Svara

  3. Ja det måste ju vara mycket viktigare… att jag förstört mina fötter i högklackat så jag inte längre kan gå på hårt golv utan dojor med inlägg är klart underordnat. Jag tar tillbaka, och hävdar ivrigt motsatsen.

    Kommentar av kontakt | maj 31, 2008 | Svara

  4. Högklackat ger mer träning för bäckenet?

    *tittar på mina foträta tofflor – byter till Dotterns högklackade*

    Här ska det tränas!

    Kommentar av Ister | maj 31, 2008 | Svara

  5. Ister: Jag förväntar mig _inte_ en utförlig rapport om korrektheten och framgången med denna strategi, men jag önskar dig lycka till. 🙂

    Kommentar av Daniel Brahneborg | maj 31, 2008 | Svara


Kommentera

