Basic personligt

Daniels personliga blogg

Gatufotografering

Min kollega Fredrik uppmärksammade mig på en sak bland bilderna från Prishtina, som jag själv helt hade missat (klickbar bild).

Vad som är det primära motivet borde vara uppenbart, vilket till och med kamerans autofokus fattade. Duktig kamera.

Kolla sedan på killen längst till höger, i svart jacka. Kameran är för långsam för att jag skulle ha hunnit ta bilden om jag hade lagt märke till honom, så nu var det enbart ren tur. Ibland måste man ju ha det också. Någon av landets fototidningar har en kurs i gatufotografering i senaste numret. Det kanske går att förbättra min nuvarande process ”fota allt som går, men snabbt så ingen hinner reagera innan det är för sent, och hoppas på turen att någon bild av hundra blir bra”.

Andra bloggar om: , .

maj 29, 2008 - Posted by | humor

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

