Basic personligt

Daniels personliga blogg

Tack världen

Men vad fan, måste det vara intressanta artiklar både om FRA och livsmedelsverket när jag sitter på universums långsammaste internetlina och inte kan blogga vettigt?

Jag får väl nöja mig med att konstatera att kockarna på det här hotellet har överraskat mig ännu en gång. Någon filé, troligen kalv eller nåt sånt ganska ljust (rosa, som det ska vara), och något som kallades för ”svampsås”. Jaha, bearnaisesås med svamp i, precis lagom krämig. Hur sjukt gott som helst. Ska absolut införas på menyn hemma.

Till detta fick man ris, pommes frites, kroketter, och en stor skål bröd. Med öl till. Lågkolhydratskosten har inte riktigt gjort sitt intrång här än, kan man väl snabbt konstatera.

Det var inte heller så dumt att sitta omringad av enbart lagom mycket yngre kvinnor både på lunchen och fikapausen på eftermiddagen. Det mest negativa var väl den höga värmen (25 plus moms, typ), och medelhavssolen som fanimej stod i zenit och gjorde min ljusa hy lite nervös. Nåja, jag är en tolerant och flexibel människa. Vad gör man inte för att göra kunderna glada?

På lunchen glömde jag kameran, och på vägen hem ösregnade det, så det blir inga bilder idag.

Andra bloggar om: , .

maj 20, 2008 - Posted by | mat

2 kommentarer »

  1. Det är lugnt, det kommer mer roligt om FRA. Nu har dessutom arkitekterna bakom förslaget börjat ge sig in i bloggdebatten, och där nånstans börjar det tydligen hetta till.

    Kommentar av Rick Falkvinge (pp) | maj 21, 2008 | Svara

  2. Jag vill också ha varmt och sol!

    Kommentar av Sabina | maj 21, 2008 | Svara


Kommentera

