Basic personligt

Daniels personliga blogg

Kosovo, dag 1

Idag bar det som sagt av till Kosovo igen. Vi var inte framme vid Arlanda förrän prick nio när planet skulle gå tio, så jag var lite nervös eftersom det ju kan ta ganska lång tid med alla köer. Icke så idag. En person före mig vid incheckningen av bagaget, och noll personer före vid säkerhetskontrollen. Kvart över nio var jag vid gaten. Så kan det gå.

Det var inte det här fina planet jag fick åka med, utan ett mycket mer normalt.

Först bar det av till Budapest. Jag hamnade bredvid någon trevlig kille från Umeå Lantbruksuniversitet, så vi pratade lite etanol och sånt. Tiden går fort när man har kul, så istället för att vara framme 12.10 var vi framme 12.35. Lite buss till terminalen, så var klockan 12.40. 12.55 skulle planet till Prishtina gå, dessutom från en annan terminal. Jag var inte helt missnöjd med att de skippade hela röntgen-tjafset den här gången. Så här mycket hann jag ungefär se av flygplatsen.

På nästa plan var det ett par småbarn som inte alls tyckte att flygplan var kul, men fram kom vi i alla fall. Ganska skönt att veta med en gång vart man skulle gå för att hitta en taxi, istället för att stå som ett fån tills någon kommer fram och sätter en i en taxi till turistpris. Husen på väg från flygplatsen såg ut ungefär som jag mindes dem, fast nu hade fler av dem fönster. Nej, det här huset var inte så här snett, men det är taget från taxin.

De har en väldigt speciell byggstil här. De bygger nämligen taket först, som hålls upp av massor med metallpinnar. Därefter kommer väggarna. Någon får gärna förklara varför.

Rummet var även den här gången större än ett vanligt enkelrum. Inte mig emot. Naturligtvis måste man ha en soffa på rummet.

Skrivbordhörnan från andra hållet, med dubbelsängen längst ned i bild.

Ett stort badkar har ju ingen dött av. Det hade varit trevligare om det även hade funnits varmvatten när jag tänkte prova det, men nu ska vi inte vara gnälliga.

Nu väntar jag på roomservicen. Och ja, det blir den där såsen med bacon och hackad gurka idag. Den fungerar, så är det bara. Titta, den hann komma! Det där högst upp i mitten är en banana split. Frukt är nyttigt har jag hört.

Å ena sidan är det trist eftersom det är lite ensamt, men å andra sidan har jag ju alla er här. Och god mat, internet i allmänhet, och några TV-serier på hårddisken, så jag har det helt ok. I morgon bär det av till kunden för lite kursande.

Andra bloggar om: , , , , , .

maj 19, 2008 - Posted by | allmänt

2 kommentarer »

  1. *sitter och dreglar över maten*

    Kommentar av Ister | maj 19, 2008 | Svara

  2. Vad jag vet bygger man ibland taket först pga all skit som kommer ner. Istället för att rensa varje gång så rensar man samtidigt som man bygger.

    Kommentar av lorik | maj 21, 2008 | Svara


Kommentera

