Basic personligt

Daniels personliga blogg

Fått ett husdjur

Jag fick låna ett av mammas små husdjur i söndags, på obestämd framtid.

Precis som alla andra husdjur så kräver det uppmärksamhet både på morgonen och kvällen, och helst också en eller flera gånger under dagen. Det är inte så stort och har inga konstiga ljud för sig, så det går bra att ta med det till jobbet. Vi tog en liten promenad på lunchen igår, vilket jag ska försöka fortsätta med så länge som det inte regnar.

Nu i början så krävs lite extra omtanke så att det inte rymmer och för att ge vår relation en bra start. Att ge den så mycket tid som mamma ger med sin lär nog aldrig hända, men det behövs ju kanske inte heller.

Ullis första kommentar var förvisso ett mycket skeptiskt och frågande ”vad är det där?”, men det löser sig nog.

Yup… jag är med i klubben ”vi som har en stegräknare”.

Andra bloggar om: , .

maj 6, 2008 - Posted by | hälsa

5 kommentarer »

  1. Jag hoppas verkligen att det är en tillförlitlig räknare.

    13-15000 steg om dagen bör man gå om man ska äta god mat i mängder.

    Kommentar av Ister | maj 8, 2008 | Svara

  2. Tja, jag tror det. En Silva, någonting. Har du något tips på någon bra modell?

    Kommentar av Daniel Brahneborg | maj 8, 2008 | Svara

  3. Gå in på http://www.keepwalking.se

    Deras LS2000 samt LS7000 är tillförlitliga, så pass att den förstnämnda används inom forskning.

    Jag har naturligtvis en LS2000 samt en PW 610 (en accelerometer…)

    Kommentar av Ister | maj 9, 2008 | Svara

  4. LS 2000 såg vettig ut, och låter som om den klarar lite mjukare byxor/bälten lite bättre.

    PW 610 var onekligen cool, men känns på gränsen till överkurs. 🙂

    Kommentar av Daniel Brahneborg | maj 9, 2008 | Svara

  5. […] För ett tag sedan fick jag ju låna en liten stegräknare av mamma, en “Silva”. Eftersom jag alltid tar samma väg till jobbet, och oftast går samma […]

    Pingback av Fler steg « Basic personligt | maj 14, 2008 | Svara


Kommentera

