Basic personligt

Daniels personliga blogg

Sia Chilichoklad

Sia chilichokladglassEftersom jag både gillar glass och dras som en magnet till det mesta som involverar chili och choklad, var det inte praktiskt möjligt att låta bli att köpa en av Sias nyheter på halvlitersfronten. Det var ett misstag.

Jag kan äta koreansk kimchi utan att blinka. När jag äter på thailändska restauranger brukar det vara de rätter med flest styrkeblippar som är godast, speciellt om jag ber dem att göra den riktigt stark och inte svenskmesigfierat. Det brukar ta ett dussin återbesök med kommentaren ”gott, men jag bad om thailändsk styrka” innan de förstår att jag menar allvar. På Hot Wok Café fungerade ”jag vill gråta” för att få ordning på det hela. Jag gör glatt såser på Habanero och Bhut Jolokia. Chili och jag är kompisar.

Jag klarade en och en halv liten dessertsked av den här glassen, sedan höll min mun på att brinna upp. Det måste vara någonting i kakaon som skickar upp chilistyrkan i stratosfären, för det fungerar verkligen inte. Det ska ju vara en klassisk kombination från aztekernas dagar, men det hjälper inte.

Inte har Häagen-Dazs tagit tillbaka passions/mangoglassen heller.

Andra bloggar om: , , , , .

maj 2, 2008 - Posted by | chili, choklad

8 kommentarer »

  1. Men den fick dig att gå i taket pga hur stark den var iaf! 😉

    Kommentar av Micke | maj 2, 2008 | Svara

  2. Oj jag blir rädd… och samtidigt vill jag inget hellre än att smaka!

    Jag är så dum, det funkar inte att folk säger att det inte är bra.. jag MÅSTE köpa och smaka ändå.

    Kommentar av Linda Mpili | maj 3, 2008 | Svara

  3. Nämen, det där är något jag har missat. Ska genast köpas in och avsmakas.

    Kommentar av Ister | maj 5, 2008 | Svara

  4. […] dissade Sias chilichokladglass och tyckte att den var oätlig, varpå två kommentarer av tre säger att de genast skulle gå och […]

    Pingback av Bloggarnas enorma makt « Basic personligt | maj 5, 2008 | Svara

  5. CHILI CON CARNE !! detta e nog den hemskaste glass jag käkat. de går inte äta den :S 😄 men den e god haha.

    Kommentar av Pillan | juli 24, 2008 | Svara

  6. […] gången jag varnade för någonting (Sias Chilichokladglass) så var de enda kommentarerna “åh, den måste jag prova”. Det […]

    Pingback av En onödig tv-serie | Basic personligt | september 25, 2008 | Svara

  7. hah, här sitter jag och är rädd för att testa bhut jolokia (så jag hittade hit), men jag tyckte sias glass var enormt god när den kom där för ett par-tre år sen…så jag kanske inte har så mycket att oroa mig för 🙂

    Kommentar av bogg | februari 2, 2011 | Svara

  8. bogg: Nej, Bhut Jolokia är enbart god. Inget att oroa sig för där.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | februari 2, 2011 | Svara


Kommentera

