Basic personligt

Daniels personliga blogg

Juggeland igen

I slutet av maj ska jag förmodligen tillbaka till Kosovo i några dagar. Mina intryck från förra resan var ju lite blandade (resan dit, personligt utrymme, blandat, språk, sås, och skottlossning), men nu vet jag ju mer vad jag kan förvänta mig, så det ska nog gå bra. Huset där jag satt i höstas var ju under uppbyggnad, men allt sådant ska vara klart nu också. Ganska trevligt att veta vilket land man ska till, till skillnad från förra gången då jag nästan ända tills vi landade trodde att jag skulle till Kroatien. Geografi var aldrig mitt favoritämne. Eller samhällskunskap. Eller att titta på nyheterna överhuvudtaget de senaste 20 åren.

Jag har pratat en hel del via nätet med de jag ska träffa (igen), så det känns inte alls lika nervöst som förra gången. Dessutom är det schysst traktamente där, vilket inte heller gör ont. Fast den här gången ska jag jobba lite mer på att få tag i seriösa cevapici.

Andra bloggar om: , , .

april 24, 2008 - Posted by | allmänt

3 kommentarer »

  1. Hej, vad ska du göra i Kosovo?E ju inte direkt ett ställe man semestrar på…

    Moment 22 – http://www.momenttwentytwo.wordpress.com

    Kommentar av momenttwentytwo | april 25, 2008 | Svara

  2. Jobb (ska hålla kurs).

    Kommentar av Daniel Brahneborg | april 25, 2008 | Svara

  3. […] dag 1 Idag bar det som sagt av till Kosovo igen. Vi var inte framme vid Arlanda förrän prick nio när planet skulle gå tio, så jag var lite […]

    Pingback av Kosovo, dag 1 « Basic personligt | maj 19, 2008 | Svara


Kommentera

