Basic personligt

Daniels personliga blogg

Den mutade Jim Keyzer

Efter några timmars datorpaus tittade jag i min RSS-läsare och såg rubriken ”Den mutade polisen heter Jim Keyzer” hos Christian Engström. Sedan såg jag Rick Falkvinges ”Dagarna då korruptionen kom till Sverige” med en länk till Kopit, och då började det klarna. Den mutade polismannen Jim Keyzer hade tydligen blivit sur över att folk kallar hans muta för muta. Tulle liten då, så synd det är om honom. Även Emma/opassande hade tagit upp det.

Eftersom jag inte tycker att man ska förhandla om anställning på det företag som man för tillfället utreder i ett synnerligen viktigt mål, drar jag härmed mitt strå till stacken och ser till att det blir ytterligare några träffar på både ”Jim Keyzer” och ”mutad polisman”. Undrar om jag också kommer föräras med ett brev i och med detta. Jag hoppas det, man vill ju inte vara utanför.

Vi såg ju för något år sedan hur bra det gick när Johanna Parikka Altenstedt försökte tysta bloggar, i det fallet framför allt Isabella Lund. Det lär gå ungefär lika bra nu.

Och vet ni vad, era korkade och paranoida filmbolag? Jag är inte det minsta intresserad av att ge er ett enda öre igen i framtiden, oavsett hur många personer ni mutar eller hotar. Jag spenderar mina pengar hos företag som säljer bra produkter till bra villkor. Inte sådana som stämmer sina egna kunder.

Även hos Karl Sigfrid.

Andra bloggar om: , , , , .

april 24, 2008 - Posted by | idioti, media, politik

4 kommentarer »

  1. Så jäkla sant det där med kunder. =)

    Kommentar av fhrot | april 25, 2008 | Svara

  2. […] inte roligt att heta Jim Keyzer. Undrar hur det ska gå för den killen? Att just nu befinna sig i blogg-drevet och kanske i morgon i media-drevet? Hur tänkte han när han skrev till […]

    Pingback av Frihet, rättighet och skyldighet » Blog Archive » Jim Keyzer | april 25, 2008 | Svara

  3. […] *Den mutade Jim Keyzer Den mutade polismannen Jim Keyzer hade tydligen blivit sur över att folk kallar hans muta för muta. [..] Eftersom jag inte tycker att man ska förhandla om anställning på det företag som man för tillfället utreder i ett synnerligen viktigt mål, drar jag härmed mitt strå till stacken och ser till att det blir ytterligare några träffar på både “Jim Keyzer” och “mutad polisman”. […]

    Pingback av Jim Keyzer « pekare | maj 3, 2008 | Svara

  4. […] ni glömt Jim Keyzer? Polisen är ju redan […]

    Pingback av Privatpolislagen IPRED — Copy me happy | oktober 28, 2008 | Svara


Kommentera

