Basic personligt

Daniels personliga blogg

Första dagen i Karlstad

Då var första dagens träning på helgens läger avklarad.

På resan dit insåg vi återigen att kedjan Dinners suger. Man blir mätt och det är inte extremt äckligt, men det är ungefär det snällaste man kan säga om dem.

Precis som på förra lägret för ett och ett halvt år sedan var vi ungefär 100 personer. Det är alltid lika häftigt med så många som skriker kiai kors och tvärs. Först var det lite grunder, och sedan teknikträning. I och med mitt nya bälte fick jag vara med gruppen ett steg uppåt, vilket gjorde att jag fick lära mig några nya tekniker. Jag var orolig att jag inte hade klarat graderingen, men jämfört med alla andra i graderna runt omkring så behöver jag inte skämmas i alla fall.

Det var också kul med några ”grattis, jag såg om din gradering på facebook” och ”… jag läser din blogg”. 🙂

Snart väntar middag och samkväm, det brukar alltid bli trevligt. Folk som ägnar hela dagarna åt att slå och sparka på varandra är oväntat trevliga när de har civila kläder på sig.

april 19, 2008 - Posted by | mat, shorinjikempo

2 kommentarer »

  1. Kanske man blir trevligare sällskap om man först slår och sparkar ordentligt på varandra. Det är skumma mekanismer i görningen här.

    Kommentar av kontakt | april 20, 2008 | Svara

  2. […] – japan style Det var ju Shorinjikempoläger i Karlstad förra helgen (dag 1, dag 2), och som jag lovade så kommer här en video på uppvärmningen vi gjorde på söndagen. […]

    Pingback av Uppvärmning - japan style « Basic personligt | april 28, 2008 | Svara


Kommentera

