Basic personligt

Daniels personliga blogg

Kolhydrater

Samtidigt som jag läste att Ister hade förseglat sin bantningspakt med lite choklad, bestämde jag mig för att göra något åt min egen vikt och midjemått. De är inte riktigt där jag vill att de ska vara. Eller så har någon tvättat mina byxor på för hög temperatur, för de passar inte längre. Jag tror inte att jag är gravid.

Själv tänkte jag prova den minst sagt omskrivna versionen att skära ner på kolhydrater som ris och potatis och dra upp mängden sallad, och se vad som händer. Middagen gick bra, så för att fira tog jag en bit citronfromagetårta som råkade befinna sig på balkongen. Det var varken ris eller potatis i den, så jag såg inget fel med det.

Andra bloggar om: , , .

april 15, 2008 - Posted by | choklad

2 kommentarer »

  1. Jag har också provat den metoden. Det gick jättebra – ända fram till lunchen.

    Kommentar av Ister | april 15, 2008 | Svara

  2. […] hål i bältet Även om jag inte har varit speciellt strikt så har min “färre kolhydrater“-diet nu gett effekt. Vågen visar lite lägre siffror, jag får på mig ett par byxor som […]

    Pingback av Ett hål i bältet « Basic personligt | maj 12, 2008 | Svara


Kommentera

