Basic personligt

Daniels personliga blogg

Graderingen över

Då var de timmarna över. Två timmar med slag, sparkar och kast, minus 10 minuter paus efter en dryg timme eller så. Känns som att jag ligger back ungefär en miljard kalorier just nu. Undrar om det är för sent att beställa hem en familjepizza.

Hur som helst var det kul, lärorikt, och sjukt svettigt. Ett tag framöver kommer jag att halta, eftersom jag sparkade tårna i en annan killes knä. Det var dumt. Strax innan hade jag slagit i näsan mot samma knä. Jag förstår inte varför jag gillar hans knä så mycket.

Resultatet får jag först på torsdag. Jag gjorde mitt bästa i alla fall.

Just det, jag glömde ju det bästa! Tre av de tekniker som är till nikyu är försvar mot en variant på polisgreppet (fast lite elakare, säkrare och mer smärtsam – för att inte tala om hur det känns att bli utsatt för försvarsteknikerna). Så när det var dags för vår ”mjuka randori”, dvs när man ska attackera genom att greppa den andre på något sätt, tog jag tag i hans handled, gav allt, och kastade mig in bakom honom. Han hann inte reagera, så helt plötsligt står jag rakt bakom honom med hans hand i ett fast grepp. Muahahaha. De två tränarna viskade ganska märkbart till varandra då, medan jag blev så chockad att jag inte visste vad jag skulle göra, utan bara kastade iväg honom framåt. Hejdlöst kul.

Andra bloggar om: , , .

april 15, 2008 - Posted by | shorinjikempo

1 kommentar »

  1. […] Efter att ha våndats i två dygn efter nikyugraderingen i tisdags, var det äntligen dags för feedback. De pratade om kiai, avstånd, händer som sprattlade lite […]

    Pingback av Godkänd « Basic personligt | april 17, 2008 | Svara


Kommentera

