Basic personligt

Daniels personliga blogg

Fokus

I början av dagens träningspass var jag lite ofokuserad. Varför vet jag inte riktigt.

Vi hade lite övningar när vi skulle jabba och sparka mot mitts i lite olika kombinationer. Inte så svårt egentligen, men för att få lite ordning på fokuseringen så tog jag tillfället i akt att träna på så mycket som möjligt samtidigt. Det gäller att ha koll på ben och fötter, höfterna ska vara med, och allt vad det nu är. Till slut var hjärnan så överbelastad med saker att tänka på att det helt enkelt inte fanns utrymme för något annat än att göra bra slag och sparkar.

Därefter körde jag och Peter den kumi embu, en förbestämd serie med attacker och försvar inför graderingen nästa vecka. Då var fokuset klart bättre.

Nu efteråt, förutom en lite blödande läpp och värkande muskler kroppsdelar, är jag helt avslappnad och kommer sova gott.

Andra bloggar om: , , , .

april 8, 2008 - Posted by | shorinjikempo

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

