Basic personligt

Daniels personliga blogg

Muskelminne

Jag satte min med lite noter igår för att se om jag kunde få lite ljud i veckans lilla leksak. Det blev väldigt mycket räknande för att se vilken tangent som hörde till vilken not, så det gick ju inte så himla fort.

Sedan satte jag mig med Månskenssonaten, som jag spelade lite för många gånger i början av mina tonår. Helt plötsligt hade jag spelat flera takter utan att ens ha tittat på noterna, vilket var lite läskigt. Jag kom inte ihåg hur den skulle låta, men fingrarna visste vart de skulle ändå. Muskelminne är väldigt skumt.

Sedan la även fingrarna av efter en liten stund, men ändå.

Andra bloggar om: , , .

mars 21, 2008 - Posted by | allmänt

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

