Basic personligt

Daniels personliga blogg

Pedofiljakt

Jag ogillar verkligen de här Dateline-programmen när de sätter dit personer som chattar med tonåringar. Till att börja med ordvalet i titeln: ”predator”. Överdriv lite mer, tack så hemskt mycket.

Dessutom handlar det ju om påhittade personer som skulle vara 14 eller 15 år gamla, dvs det skulle vara fullt tillåtet för tonåringarna att ha sex med vem tusan de ville i många länder, men ändå så är det jättehemska brott som ska ge upp till 20 år i fängelse. Då blir det bara bisarrt. Dessutom hindras de tydligen från att träffa sina egna barn. Vad sjutton har de med någonting att göra?

Är jag glad att jag inte bloggar hos Aftonbladet och riskerar att få min blogg avstängd av hysteriska moderatorer på grund av ett sådant här inlägg? You bet.

mars 10, 2008 - Posted by | idioti, politik, religion

1 kommentar »

  1. Jag hoppas att du har sett South Park-avsnittet där dom driver med just Dateline. Sjukt kul.

    Kommentar av Joel | mars 11, 2008 | Svara


Kommentera

