Basic personligt

Daniels personliga blogg

A-laget på bio

Förutom att jag köpte massor med choklad när jag var i Linköping, gick vi och såg No Country For Old Men igår. Det var lite oväntat få i publiken, men å andra sidan var det inget problem att få en vettig plats.

De två platserna precis i mitten på den rad vi satt, precis till höger om mig, var fortfarande tomma när filmen började. Det händer ju att folk inte dyker upp, så jag funderade en stund på att hoppa in en bit.

Då kommer det två personer, och börjar gå in vid vår rad. Skit också. När de går förbi oss säger de högt och ljudligt ”förlåt att vi är sena”, varvid man slås halv medvetslös av en mäktig spritlukt från båda två. Tjohej så kul det är att gå på bio. De tjattrar på bra, tills några personer bakom oss säger åt dem. De är någorlunda tysta en stund, men sätter snart igång igen. Jag hyschar åt dem, varvid de lugnar ner sig lite. En stund senare sitter kvinnan av sover, och småsnarkar sista 45 minutrarna av filmen.

När eftertexterna kommer så utbrister båda ”jag förstod ingenting”. Så fint. Var det nödvändigt att komma dit och förstöra filmen för alla andra då? Det är roligare att se film på en större duk, men det uppvägs nästan helt av alla tjattrande dumskallar som tror att vi andra är intresserade av deras kommentarer om vad som händer. Folk får dricka så mycket de vill, men jag uppskattar om jag får slippa bli onykter själv av deras utandningsångor.

Filmen i sig var annars precis lagom subtil och bra. Bröderna Coen äger.

Andra bloggar om: , , .

mars 9, 2008 - Posted by | idioti, media

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

