Basic personligt

Daniels personliga blogg

Våldtäkt

Upp i Vällingby nyss så stod det lite folk och delade ut lappar om en ”demonstration mot våldtäkt”, samtidigt som en av dem stod och mumlade i en billig megafon, så det inte fanns minsta chans att höra vad han sa.

Kan någon förklara poängen, för jag förstår verkligen inte.

Jag förstår förstår att man kan demonstrera för 6 timmars arbetsdag eller privatisering av sjukvård, för det går det att vara både för och emot. Men våldtäkt är ju lite svårt att vara för, liksom. Om man nu inte som pastor Gregorius tycker att det är ens gudagivna rätt (imponerande kulturell koppling, eller hur?).

Jag har lite svårt att se hur den här aktionen skulle ha någon effekt på en person som ändå är på väg att begå en våldtäkt. Jag tror liksom inte att de når ända fram. Eller tror de att han ska tänka: Nu ska jag, som är ett hjärndött korkat miffo utan självförtroende och med liten snopp, visa min manlighet och makt genom att slita av den här kvinnan hennes kläder och stoppa in min topz mellan benen på henne. Men vänta! Det stod ju folk i Vällingby och delade ut lappar som sa att det här var fel. Asch, men då tar jag och duschar och fixar en överraskningsmiddag med levande ljus åt henne istället.

Eller vad?

Sedan verkade de köra stuket om obligatoriskt skriftligt medgivande med multipla vittnen inför varje typ av sexuell händelse, men jag missuppfattade säkert någonting där.

Andra bloggar om: , , .

februari 16, 2008 - Posted by | allmänt

2 kommentarer »

  1. Någon som såg ”Debatt” med Stina Dabrowski i torsdags? Intressant kommentar hon fällde om att hon intervjuat en av de s.k. ”Stureplansprofilerna.” Alla på den avdelning där han satt var naturligtvis oskyldiga.

    Är det någon som förvånas över att herrarna ifråga påstår detta? Vem har, allvarligt talat, förväntat sig att de skall påstå ”Jajamensan, visst våldtog jag henne!”

    Kommentar av EvaLis | februari 17, 2008 | Svara

  2. […] Skönt att se att det är fler än jag som tycker att alla fina demonstrationer mot våld mest bara är […]

    Pingback av Tramsiga demonstrationer « Basic personligt | februari 28, 2008 | Svara


Kommentera

