Basic personligt

Daniels personliga blogg

Dubbelmoral

Det var en charmig samling nyheter som mötte en i morse.

Först så visar det sig att artisterna knappt får något alls från försäljningar över nätet. Sedan har skivbolagen mage att terrorisera alla med sina pinsamma ”ladda schysst”-filmer? Visst kan jag göra det, så fort de börjar ”sälja schysst”.

Sedan läser jag hos Oscar att den enda som har gjort något olagligt i Tele2-affären i Danmark är just Danmark, som mycket tydligt bryter mot ett EU-direktiv. Samtidigt sitter svenska IFPI och gänget och vill att Sverige ska göra samma sak. Hi Pot. Meet Kettle.

Annars är jag mest glad för den snälla SL-vakten som i morse lät mig åka utan kort, som jag hade glömt köpa igår. Jag skulle ju ändå köpa ett för att komma hem i kväll, så det gjorde ju ingen faktisk skillnad för deras del. Kul med en person med hjärna.

Mer hos Emma och projO (som även skriver om otroligt komiska jesperbay.org) och Mary.

Andra bloggar om: , , , , , , .

februari 6, 2008 - Posted by | idioti, politik, teknik

3 kommentarer »

  1. vaaaa hur lyckades du med SL-vakten?

    Kommentar av Linda Mpili | februari 6, 2008 | Svara

  2. Har inte du sett hur söt jag var när jag var liten? Då får man sådana fördelar. 🙂

    Kommentar av Daniel Brahneborg | februari 6, 2008 | Svara

  3. […] Store har snott hans musik Barnporrlänkar för nytillkomna Nu ska vi skita ner TPB ordentligt Dubbelmoral Digitala uppslag och nerslag Kort om fildelning Propagandakriget har brutit ut inför rättegången […]

    Pingback av Uppdaterad länksamling om fildelning/integritet/IP-nummer mm | Bloggtidningen | februari 7, 2008 | Svara


Kommentera

