Basic personligt

Daniels personliga blogg

Saker att göra utan internet

Det som var tänkt som ett litet avbrott på kanske 15-30 minuter, resulterade i ett dött fibermodem tills dess att en tekniker kommer dit ”inom tre arbetsdagar”. Så, vad gör man när man inte har tillgång till internet en hel helg?

Ett okänt antal av dessa provade jag själv, men av integritetsskäl så tänker jag inte avslöja vilka.

  1. Häng tvätt.
  2. Dammsug hela lägenheten.
  3. Gör kimchi.
  4. Se Chuck & Larry, eller vad den nu heter på svenska.
  5. Vattna alla blommor.
  6. Vik all tvätt, inklusive 22 stycken tröjor.
  7. Räkna tröjorna du viker, så att det tar längre tid.
  8. Hälsa på hos morfar, och prata om fördelen med att vara bra kompis med personalen i fiskdisken.
  9. Träna Shorinjikempo, framför allt tekniker till 2 kyu.
  10. Släng döda blommor.
  11. Byt glödlampor.
  12. Ät middag på Mandarin Paradis för att slipp ägna tid åt att laga mat. Hur tänkte vi där egentligen??
  13. Skriv ner helgens aktiviteter , så du kommer ihåg dem till måndagens första blogginlägg.
  14. Plocka bort lite julsaker som hade gömt sig bakom en gardin.
  15. Försök ge din sambo en puss. Ge upp eftersom hon skrattar sig dubbelvikt åt din uppenbara extrema uttråkning.
  16. Fundera över om du ska anmäla dig till ”anonyma internetanvändare” när du läser mailen via GMails mobilinterface och surfar till Aftonbladet via Opera Mini.

Hoppas att ni andra har haft det bra.

februari 4, 2008 - Posted by | allmänt, teknik

6 kommentarer »

  1. Efter min andra hårddiskkrasch (IBM GXP 75, eller vad den berömda hette) var jag utan dator hemma *länge*.
    I en månad hade jag absurd abstinens, det nästan kliade i kroppen.
    Men sedan gick det över och jag insåg att jag fick nya vanor, blev mer produktiv och kreativ.

    Sen fixade jag en ny dator. ^___^

    Kommentar av Anders | februari 4, 2008 | Svara

  2. EN MÅNAD??? Tack, nu kommer jag drömma mardrömmar i natt.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | februari 4, 2008 | Svara

  3. Inget ont som inte har något gott med sig, du blev ju riktigt kreativ 🙂

    Ibland brukar jag tänka VAD gjorde jag innan jag hade internet. Jag hade ingen ‘dötid’ då heller.

    Kommentar av Alter Ego | februari 4, 2008 | Svara

  4. Jisses…nästan allt det där hinner jag med att göra fast jag har fungerande dator, förutom att hälsa på morfar(han är död sedan 1961)… undrar om inte jag skulle bli manisk om min dator gick sönder…putsa fönster, ta fram symaskinen, måla väggar… mm mm..

    Kommentar av Ister | februari 4, 2008 | Svara

  5. Ister: Jag önskar av hela mitt hjärta att du aldrig ska behöva uppleva en sådan sak. Putsa fönster… *ryser*

    Kommentar av Daniel Brahneborg | februari 4, 2008 | Svara

  6. Ja jag har inte ens en dator i min lägenhet 🙂 Jag far till brorsan någon gång i månaden när han inte jobbar (för han har med sig datorn när han jobbar) och kollar lite på blocket och lyssnar på musik. Annars brukar jag bara sitta hos polare för jag har ingen tv heller i min lägenhet, radio vad är det?:P jag har nästan inget med elektronik hemma.. bara micro, mobil och spisen 😛

    Kommentar av Svanberg | april 28, 2008 | Svara


Kommentera

