Basic personligt

Daniels personliga blogg

Svordom sökes

Stenglas
Förra sommaren köpte vi fyra vinglas i Jokkmokk på ”Jokkmokks Stencenter”. De har varit våra vardagsglas när vi har druckit vin till maten hemma, eftersom de är för snygga för att bara stå och damma igen.

Ganska snart så råkade jag slå av foten av ett av dem, bara för att direkt efter helt slå sönder nummer två.

Jag är nu i akut behov av en lämplig svordom. När jag torkade glas nummer tre åkte det nämligen i golvet, så nu har vi bara ett ensamt glas kvar (det med svart fot).

Mitt spontana förslag är ”satans helvetes jävla bajs”, men mina intelligenta och kreativa läsare kan säkert komma på mer färgglada versioner. Det behöver inte vara på svenska, bara det på ett passande sätt beskriver den känsla man får när man lyckas med ett sådant här konststycke.

Hädanefter ska jag vänta till dagen efter innan jag diskar vinglas igen.

Andra bloggar om: , , .

februari 1, 2008 - Posted by | allmänt

9 kommentarer »

  1. Jag ska inte säga den svordomen, blir nog dömd för något då… för grov nämligen

    Kommentar av Sabina | februari 1, 2008 | Svara

  2. Fy bubblan?

    Kommentar av Linda Mpili | februari 1, 2008 | Svara

  3. Sabina: Låter som rätt nivå.

    Linda: Då är nog till och med ”järnspikar” bättre. Eller ”asch ture”.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | februari 1, 2008 | Svara

  4. Perrrrkele.

    Kommentar av Ister | februari 3, 2008 | Svara

  5. Varför svära när du bara kan beställa nya på http://www.polcirkelsten.com?

    Kommentar av Anna | februari 4, 2008 | Svara

  6. Anna: För att det känns bättre då? 🙂
    Men jo, jag kommer beställa nya snart. De är så precis lagom stora, dessutom.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | februari 4, 2008 | Svara

  7. Haha, ja det är ju förstås sant! 🙂

    Kommentar av Anna | februari 4, 2008 | Svara

  8. förbannade gravitationshelvete funkar bra för mig när ömtåliga saker ramlar.

    Kommentar av Bo | februari 8, 2008 | Svara

  9. Trevlig blogg. Du kan få ”personal delivery” av nya glas när vi åker ner till Stockholm i mitten av september!
    Slå en signal: 0971-12235. Annika /www.polcirkelsten.com

    Kommentar av Annika | augusti 12, 2008 | Svara


Kommentera

