Basic personligt

Daniels personliga blogg

Parlino

Alltså, jag måste fråga en sak.

Du sitter och ser på en bra tv-serie eller en schysst film, och har det allmänt bra. Plötsligt avbryts allting, och istället dyker det upp en massa gula plasttomtar med vidrig syntetröst i rutan. De har dialoger som ”Bli kund hos Parlino du också” – ”Nej, jag vill inte”.

Vad i hela fridens namn får dig då att tycka ”Jo, de där Parlino verkar ju ha väldigt bra täckning, en kundtjänst som har koll på läget, och bra priser och villkor. Jag bestämmer mig för att ge dem en hundralapp eller två i månaden”?

Jag förstår liksom inte. Hur kommer man från fula tomtar till att bli kund, när det finns så många andra alternativ?

Andra bloggar om: , .

januari 31, 2008 - Posted by | idioti, reklam

5 kommentarer »

  1. HAHAHAHA den bästa är när två tomtar ligger på varandra och ser ut att göra diverse saker, den är sååååå trovärdig

    Kommentar av Sabina | februari 1, 2008 | Svara

  2. […] februari 10, 2008 Reklam är trots allt en stor källa att ösa ur, både galla (som Daniel gör här om Parlino) och även beröm (som Pauline gör här om Friends). Det är intressant att vi kan […]

    Pingback av Vad andra bloggare skriver « Reklamdiss | februari 10, 2008 | Svara

  3. det har aldrig slagit dig att du just nu bidrar till att göra reklam för dom med hjälp av detta inlägget. Parlino har redan 4 gånger så mycket sökresultat på google än Halebop. all publicitet är bra publicitet 😉

    Kommentar av Tobbe | juni 26, 2008 | Svara

  4. […] fick nyss en kommentar på ett gammalt inlägg om Parlino, där kommentatorn Tobbe hävdade att "all publicitet är bra […]

    Pingback av All publicitet är bra publicitet? | Basic personligt | juni 26, 2008 | Svara

  5. Parlino.. ett skämt. jag själv använder parlino och jag råkade slå fel PINkod så ja behövde min PUK kod.. eftersom jag inte är en sån människa som spar på min PUKkod försökte hitta ett telefonnummer till Parlino.. men det finns inte. så ja skickade ett mail.. för 6 dagar sedan fortfarande inte fått något svar efter 3 mail. ja ska lägga ner parlino. men kan inte flytta nummer utan att få den där PUKkoden av dom. så ja är fast tills ja får ett svar.
    SKAFFA ALDRIG PARLINO!
    / Pontus

    Kommentar av Missnöjd | december 10, 2008 | Svara


Kommentera

