Basic personligt

Daniels personliga blogg

Svenskarna vill ha bort sexköpslagen

Jag gick precis igenom de flesta blogginlägg som är länkade till SvD-artikeln som publicerades i morse om sexköpslagen, och då framträder ett lite lustigt mönster: De enda bloggar som har fått några kommentarer är de som vill ha kvar den. Alla bloggar som har tyckt att lagen ska bort, har knappt en enda kommentar alls.

Slutsatsen blir då väldigt enkel: Det är några få bloggare, framför allt socialdemokratiska politiker, som vill ha kvar den här lagen. Den förkrossande majoriteten är överens om att den är dålig.

Det är ganska intressant.

Andra bloggar om: , .

januari 24, 2008 - Posted by | bloggar, politik

7 kommentarer »

  1. Jag tycker lagen är helt bra.

    Kommentar av Peter Björkman | januari 24, 2008 | Svara

  2. Du borde kanske ändra rubriken från ”svenskarna” till ”de svenskar som är aktiva bloggkommentatorer”. Svensken i allmänhet läser inte bloggar, än mindre kommenterar…

    Kommentar av JörgenL | januari 24, 2008 | Svara

  3. På SVT Opinion var ställningen nu i kväll 61-39 för ett avskaffande.

    Kommentar av Per Hagwall | januari 24, 2008 | Svara

  4. Hur tänkte du nu?

    Kommentar av Blogge Bloggelito | januari 24, 2008 | Svara

  5. Jörgen: Eftersom resultatet var detsamma på SVT så känns den aktiva bloggosfären som en representativ del av befolkningen.

    Blogge: Principen ”tiger och samtycker”. Om jag skriver ”solen är varm”, vilket de flesta håller med om, får jag nästan inga kommentarer alls. Skriver jag ”alla blattingar ska dö”, får jag fler kommentarer.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | januari 25, 2008 | Svara

  6. Får väl, för statistikens skull, anmäla att jag är för lagen, utan att vara socialdemokratisk politiker.

    Kommentar av LeoH | januari 25, 2008 | Svara

  7. Leo: Jag bokför dig som undantaget som bekräftar regeln. 🙂

    Kommentar av Daniel Brahneborg | januari 25, 2008 | Svara


Kommentera

