Basic personligt

Daniels personliga blogg

Sju

Så, vad kan det tänkas finnas för sju saker som Blogge och ni andra inte redan vet om mig?

  1. Jag är i total avsaknad av estetiskt sinne när det gäller färger. När jag läste franska i högstadiet skulle vi en gång para ihop kläder av olika färger, och snickra ihop meningar med vilka tröjor som passade med vilka byxor. Jag förstod inte ens frågeställningen.
  2. Jag är pragmatisk in absurdum. Saker som fungerar och är praktiska är bra, saker som inte fungerar är dåliga. Därför vill jag hellre ha nya Lenovo-laptopen än Mac Air. Bra och snygg är i och för sig bättre än bra och ful, men det är en annan sak.
  3. Jag tycker att Monk är en ostrukturerad slarver.
  4. Jag är lat, även det in absurdum. Saker som verkligen inte måste göras, tenderar att inte bli gjorda. Dessutom går jag ofta till överdrift för att göra livet bekvämare, som att bygga en hel webbapplikation för att jag inte orkar klicka på några knappar för att pinga nya blogginlägg, trots att jag redan från början förstod att den skulle kräva mer arbete än hundra års manuellt bloggpingande.
  5. Jag är enormt blyg, och pratar inte med folk om jag kan låta bli. Vilket ingen som läser det här kommer tro på, med tanke på hur tjattrig jag är på nätet.
  6. Jag har ganska konstig humor, och tycker att fåniga ordvitsar som Blandarens bild på en fet fågel och texten ”råka i olycka” är mycket roligare än vilken sketch som helst från Hey Baberiba.
  7. Jag är utseendemässigt tämligen lik min pappa. På den där nivån att jag ibland inte ens ser om det är jag på en bild, eller på honom när han var i min ålder. Å andra sidan ser alla på den sidan släkten nästan likadana ut (inklusive Daniel Alfredsson, om jag får namedroppa lite).

Punkt 4 hindrar mig från att orka hitta 7 andra personer att skicka det här till, men det lär täcka större delen av bloggosfären förr eller senare ändå.

januari 21, 2008 - Posted by | allmänt

4 kommentarer »

  1. Det där med lathet är intressant. Alla lata jag känner, inklusive mig själv, har en tendens att vara oerhört flitiga under vissa omständigheter.

    Kommentar av Blogge Bloggelito | januari 21, 2008 | Svara

  2. Jag håller med. Min flickvän måste tjata på mig varje vecka för att jag ska städa ”datarummet” Men läsa ur böcker som handlar om programmering som jag inte ens behöver kunna ännu (läser andra kurser just nu) där är jag inte lat. Så jag tror i helhet att det handlar om intresse.

    Kommentar av invisble | januari 21, 2008 | Svara

  3. helt rätt, så länge man är intresserad så är det hur lätt som helst och då är man inte lat, om man inte är intresserad handlar det om vilja…fast det är ändå roligare att vara ”lat”

    Kommentar av Sabina | januari 21, 2008 | Svara

  4. Det där med att säga sig vara lat är otroligt intressant. Jag föreläser om stress och stresshantering och självklart kommer vi in på att ”ta igen sig”. Folk säger då ofta…Jaaa…men jag är otroligt lat också….fast det är ganska aktiva och stressade…
    Ok, säger jag då…definiera vad lathet är då…
    Då visar det sig oftast att de är himla aktiva med ditt och datt…Men bara för att de inte åstadkommit ditt och datt så ser de sig som lata…
    Så jag möter faktiskt väldigt sällan genuint lata…Alltså de som aldrig gör något, tar sig för någon aktivitet…eller annat…

    Kommentar av Deercat | januari 22, 2008 | Svara


Kommentera

