Basic personligt

Daniels personliga blogg

Femte säsongen av The L Word

Det var lite kul att se att L Word nu har börjat sin femte säsong.

Efter den enormt mörka fjärde säsongen var jag lite tveksam till om det skulle finnas tillräckligt många tittare kvar, men tydligen så var intresset så pass stort att de fick en säsong till. Åtmistone första avsnittet är tydligen skrivet av Ilene Chalken, som skapade serien, vilket är mycket lovande.

När det gäller TV-serier så är nämligen diktatur en helt överlägsen modell. Det är en bra modell i många andra sammanhang också, men ändå. Hur som helst ska det bli intressant att se om de lyckas hålla den lagom skruvad genom hela säsongen.

Alla kommentarer om att jag bara ser den för att få se en massa snygga halvnakna tjejer som hånglar, kommer besvaras med ett ”jaha, och?”.

Andra bloggar om: , , .

januari 7, 2008 - Posted by | media

9 kommentarer »

  1. hej! vet du om 5:e säsongen kommer att sändas i sverige snart? /malin

    Kommentar av malin | januari 21, 2008 | Svara

  2. Ingen aning, tvyärr. Det som talar emot det är den absurda sändningstiden för säsong 4, vilket tillsammans med att den var ganska mörk troligen gjorde att de inte hade en enda tittare på slutet. Å andra sidan har författarstrejken gjort att det kanske inte finns så mycket annat att visa framåt våren.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | januari 21, 2008 | Svara

  3. Jag såg aldrig L wor när det gick på TV men har köpt alla tre boxarna nu och är helt fast. Visste inte att det fanns fler säsonger av serien. Har säsong 4 visats i svensk tv och finns den boxen att köpa med svensk text. Om inte kommer den att komma ut med svensk text i så fall.. jag har letat o letat men inte lyckats hitta någon som kan svara på mina frågor.

    Tack på förhand =)

    Kommentar av doris | februari 13, 2008 | Svara

  4. doris: Ingen aning om vilka DVD-boxar som finns, tyvärr.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | februari 13, 2008 | Svara

  5. På vilket sätt tyckte du att säsong 4 var mörk? Jag tyckte den vart jättebra och jag har nu fått ner 7 avsnitt av säsong 5 och den är to die for!!

    Kommentar av Sheldon | februari 19, 2008 | Svara

  6. Sheldon: Dels Jenny som blev helt tokig, Shane som klantade sig, strulet mellan Beth och Tina, osv. Femman är klart roligare.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | februari 19, 2008 | Svara

  7. Jag tycker att säsong 4 var sjukt rolig och tio avsnitt in i femman så håller det samma klass.

    Kommentar av Mao | mars 17, 2008 | Svara

  8. hej där, jag undrar bara hur ni fått tag på säsong 4… jag letar och letar men kan inte se att den går att köpa. jag är såååå ledsen för det. älskar Lword!
    anna

    Kommentar av Anna | april 24, 2008 | Svara

  9. Anna: http://thepiratebay.org/tv/174/S04/

    Kommentar av Daniel Brahneborg | april 24, 2008 | Svara


Kommentera

