Basic personligt

Daniels personliga blogg

Svensk filmare: svensk film suger

Eftersom jag inte är så väluppfostrad att jag kör Windows så är jag inte behörig att se på Aftonbladets filminslag. Nu senast var det inslaget om reklamfilerna mot piratkopiering som jag hade velat se. Nyss såg jag det på Ullis dator istället.

Till att börja med så håller jag med om att den var sorglig, men den delen avhandlade tjejen de intervjuade bra.

Det intressanta var vad den svenska TV-killen sa. Dels det vanliga tramset om att om de inte fick stopp på det här, så skulle svensk film antingen gå försvinna helt eller åtminstone marginaliseras. Ja, ja. Dessutom sa han att då skulle det bara finnas kvar amerikanska filmer.

Med andra ord så skulle den amerikanska filmindustrin klara sig helt ok, trots fildelning. Att svensk film skulle dö kan ju då bara förklaras med att den är så pass mycket sämre att den i ett lite hårdare konkurrensklimat inte har något att komma med.

Det är ju en lite oväntad inställning från en person som jobbar i den branschen.

Andra bloggar om: , , , .

december 19, 2007 - Posted by | media, politik

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

