Basic personligt

Daniels personliga blogg

TV3

Jag är bevisligen inte tonåring längre. Nu fyller tydligen TV3 20 år, vilket är lite kul. För de som inte var med då, så var det ett enormt liv när de drog igång. En TV-kanal med reklam! I Sverige! Fasa! Själv var jag också ganska negativ, speciellt med tanke på hur kul det skulle vara när reklamfolket skulle bli de som skulle börja styra över programutbudet. Det hände ju faktiskt, med det där tjejprogrammet som gick för några år sedan, med Gry Forsell och Ulrika Eriksson från MTV. Hela det upplägget var skapat av företag som ville ha ett bättre ställe att göra reklam till kvinnor. Nu verkar kanalerna mest tävla i att sända talangjakter och saker där kändisar ska ställa upp och göra konstiga saker. Om det är bättre eller sämre än när det bara fanns TV1 och TV2 kan man ju diskutera.

I början, vilket var långt innan varenda kanal började sända TV-shop och ”gissa ordet” dygnet runt, hade de en skum orangefärgad sak i ena kanten när det inte var något program igång. Som ett gäng trekanter eller nåt sånt. Man kände sig lagom nördig när man ställde in kanalerna på en ny TV, och direkt visste att de där skumma trianglarna var TV3 (till skillnad från min enormt lägre nördighet numera… *host*). Jag lyckades aldrig få reda på vad de kom från. Någon som vet?

Andra bloggar om: .

december 15, 2007 - Posted by | media, politik

1 kommentar »

  1. Åh jag minns. Och jag minns tv-shop från då, den dåliga bildkvaliteten, robert aschberg, tuttifrutti med bruno wintzell… men jag kan inte hjäpa dig med trianglarna, tyvärr…

    Kommentar av mymlan | december 16, 2007 | Svara


Kommentera

