Basic personligt

Daniels personliga blogg

Serbisk sås

En av favoriterna på middagsbordet under min vecka i Serbien var en sås med bacon och inlagd gurka. Jag fick tag på schysst kött i går, så jag provade att återskapa den idag. Om det sedan är serbiens nationalsås eller något sjukt påhitt av kocken på hotellet där jag bodde, har jag ingen aning om.

Att börja med en normal brunsås fungerade bra, och ett paket bacon skuret i småbitar var lagom till fyra-fem personer. Däremot skulle man nog ha i gurkan precis på slutet, så den fortsatte vara tillräckligt krispig. Men det blev en lite oväntad smak, speciellt för de andra i familjen som åt den för första gången.

Sedan tycker jag att det är bra att Primelabs försöker komma åt problemet med folk som skriver meningslösa och tomma inlägg bara för att länka till varenda artikel i dussintals nättidningar. Vad som är rätt sätt är ju en annan sak.

december 7, 2007 - Posted by | mat

2 kommentarer »

  1. Låter skitvidrigt. Och nåt som ditt sjuka hotell hittat på. Men jag är ingen expert.

    Kommentar av Linda Culibrk | december 8, 2007 | Svara

  2. […] Det var coolt med en frukostbuffé där man kunde få en personligt fixad omelett med de tillbehör man själv gillade, förresten. Då förlåter jag dem nästan för att inte ha kalvfilé med sås med bacon och inlagd gurka. […]

    Pingback av Klar | Basic personligt | oktober 28, 2008 | Svara


Kommentera

