Basic personligt

Daniels personliga blogg

Språk

Det är alltid kul att kunna det språk som de runt omkring pratar, när de glatt förutsätter att man inte förstår ett ord.

När jag var i Serbien förra veckan höll jag en liten utbildning för de två tjejer som skulle administrera systemet. Deras engelska var ibland inte helt bäst, så då och då förklarade den ena för den andra, på serbiska (antar jag). Jag höll mig helt neutral i början, och lät de prata tills de var klara. En av gångerna, när vi hade gått igenom något lite extra komplicerat, lyssnade jag lite mer uppmärksamt på vad de sa, för att sedan nicka lite och säga ”Yes, exactly”.

Deras min under de första sekunderna, när de trodde att jag faktiskt hade förstått vad de sagt, var obetalbar.

Tyvärr har jag världens sämsta sinne för nya språk (förutom teckenspråk, lustigt nog), så sannolikheten att situationen skulle uppstå i verkligheten, är tyvärr noll.

Andra bloggar om: , .

december 5, 2007 - Posted by | humor

1 kommentar »

  1. Nämen du länkar till mig! Klickade på länken och boom så kastas jag till BitterLinda.

    Jag brukar förstå även om jag inte förstår språket. Gester, internationella ord och kroppspråk är ganska avslöjande och det är så jäkla pinsamt varje gång man måste låtsas att man inte fattar ett ord.

    Kommentar av Linda Culibrk | december 5, 2007 | Svara


Kommentera

