Basic personligt

Daniels personliga blogg

Space

Bortsett från alla tomma byggnader och allt annat kaos som skriker ”vilja men inte kunna”, har jag blivit smärtsamt medveten om skillnaden i personligt utrymme senaste dagarna.

Man står och pratar med någon i ett rum där det är totalt tomt på en yta på 5*5 meter, och personen ifråga ställer sig så nära att det känns som vi har sex. Jag tar ett steg tillbaka, och snubben följer efter. Snart kommer jag behöva ta skydd bakom en stol eller nåt, för jag uppskattar inte att ha lätt överviktiga män på det avståndet.

Var är Magdalena Ribbing när man behöver henne? Hur ber man någon som är en kund till företaget man jobbar på, att ta ett litet steg tillbaka och ge mig lite andrum?

Framför allt, varför jobbar inte Jessica Alba på Ericsson i Serbien?

november 28, 2007 - Posted by | allmänt

3 kommentarer »

  1. hahaha, din blogg är sååå rolig just nu.

    Kommentar av Linda Culibrk | november 28, 2007 | Svara

  2. Du har förgyllt min dag xD

    Kommentar av Sabina | november 28, 2007 | Svara

  3. Skadeglädje är den enda sanna, får man väl sluta sig till av tidigare kommentarer.
    Tyvärr så räcker inte Ribbing i det här fallet, för det här gäller ju Internationell etikett, och sådant lär sig inte öbor (svenskar).
    Men du kan få lite tröst:
    http://tjuvtittat.se/people/jag-undrar-var-det-dar-ryktet-om-att-vi-svenskar-ar-osociala-kommer-ifran/

    Kommentar av Anders | november 29, 2007 | Svara


Kommentera

