Basic personligt

Daniels personliga blogg

Släktingar

För ett tag sedan fick jag två kommentarer från ”Elin” respektive ”Axel”. Ungefär samtidigt, och från samma IP-nummer. De var irriterade över mitt inlägg om mormor. Jag kommer inte lägga ut dem, men kan inte låta bli att tycka att det finns en lite rolig aspekt av det.

En av meningarna var nämligen ”Om jag vore släkting till dig skulle jag aldrig tala med dig igen.”. Det roliga med det är att jag misstänker att jag vet vilka dessa ”Elin” och ”Axel” är, och det är släktingar som sa upp bekantskapen med mig för massor med år sedan.

Det är tragiskt att man kan låta så starka hatkänslor få ta över, istället för att förenas med minnet av en underbar och kärleksfull kvinna.

november 25, 2007 - Posted by | allmänt

3 kommentarer »

  1. jag fattar inte riktigt. hur är det möjligt att ha ngt ont att säga över ditt inlägg om mormor? det var bland det finaste jag läst faktiskt.
    hon låter lite som min mormor fast min gick in i demens rätt tidigt och försvann innan hon försvann så att säga.
    shit vad jag skulle vilja snacke med henne nu…

    Kommentar av lovemetender | november 25, 2007 | Svara

  2. Oh, tack.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | november 25, 2007 | Svara

  3. Bedrövligt,
    låter som min familj, brorsan har avlidit ganska nyligen och samma tongångar där.Dolda bakom ord som respekt och värdighet döljer sig förakt och hat.Usch!
    Säger som lovemetender, ditt inlägg om en älskad kvinna, en mormor var hedrande och vackert.

    Kommentar av Vb | november 26, 2007 | Svara


Kommentera

