Basic personligt

Daniels personliga blogg

Matte är basen för all teknik

IDG skrev nyss att man på något nytt sätt skulle kunna skrämma upp koppar i 250 Mbit. Bland annat stod det ”Tekniken bygger på att man använder matematiska beräkningar för att minimera interferensen mellan koppartrådarna”, vilket lät lite roligt.

Jag skrev en kommentar där, och undrade ”Så den här tekniken använder matematik, till skillnad från existerande ADSL som är baserad på horoskop, homeopati och virvlat vatten?”. Då kommer någon dumskalle och anmäler den! Jeez. Så, istället för att bara låta den ligga kvar där så får den en kopia här istället, där IDG’s moderatorer inte har så mycket makt (jag kan mutas med tillräckligt stora mängder dator- och fotoutrustning). Jag tror jag håller mina kommentarer här istället för på deras skumma kommentarsforum.

All modern teknik är ju alltid rejält förankrad i avancerad matematik, så att på en sajt som trots allt vänder sig till lite tekniskt intresserade personer var det bara löjligt att på det sättet betona att det var matematik inblandat.

Åtminstone två personer tyckte min kommentar var lite kul i alla fall, så jag tröstar mig med det.

Andra bloggar om: , , , , .

oktober 26, 2007 - Posted by | humor, idioti, teknik

4 kommentarer »

  1. Tror inte du skall bry dig så hårt om anmälningarna. Tycker anmälningarna ibland känns slumpmässiga.

    Kommentar av Johan | oktober 26, 2007 | Svara

  2. Nej, jag blev inte alls så sur som det verkade, jag tyckte egentligen mest det var lite lustigt.

    Fast det blev en bra anledning att blogga om matte. 🙂

    Kommentar av Daniel Brahneborg | oktober 26, 2007 | Svara

  3. Horoskop, homeopati och virvlat vatten.

    *lägger in i långtidsminnet*

    Kommentar av Ister | oktober 26, 2007 | Svara

  4. Det var skitkul, länkade till några polare också ^^

    Kommentar av HallonTerror | oktober 27, 2007 | Svara


Kommentera

