Basic personligt

Daniels personliga blogg

Blev inte frälst idag

På vägen hem från tunnelbanan blev jag stoppad av två ytterst frälsta fruntimmer som leende visade fram en lapp och undrade om jag var intresserad. De var troligen jehovas vittnen eller nåt liknande.

Jag såg ordet kyrka, och sa vänligt ”Nej tack, jag är ateist”.

En nanosekund senare hördes ett ”Åh, hejdå”, och så var de borta.

Det var väl inte så svårt att bli av med ett jehovas vittne?

Andra bloggar om: , .

oktober 3, 2007 - Posted by | religion

2 kommentarer »

  1. Jo… vissa av dom…

    Kommentar av kyrksyster | oktober 3, 2007 | Svara

  2. Fast just argumentet ”jag är ateist” kanske inte är det som du har provat flest gånger? 🙂

    Kommentar av Daniel Brahneborg | oktober 4, 2007 | Svara


Kommentera

