Basic personligt

Daniels personliga blogg

Fördel med förkylning

Det finns faktiskt en liten fördel med att vara så förkyld att man inte har något luktsinne överhuvudtaget. När man då lagar mat, i det här fallet köttfärssås, kan man ha i så mycket vitlök som man orkar hacka. Vitlök är bra mot förkylningar, och alltså är det bra att ha i mycket.

Som tur var så gillar resten av familjen också vitlök, så även om tonåringen kom utspringande i köket för att kommentera hur mycket det luktade, var det med ett litet tillägg ”mums!” innan han försvann igen.

Samma princip gällde för chilin, så det brände fint i munnen när det var klart. Den gula chilin med citronsmak som växer så det knakar var visst starkare än jag trodde, och ändå tog jag bara två stycken. Nåja, det är gott om C-vitamin i chili. Som vanligt när det gäller stark mat så ska man självklart använda mjölkprodukter eller bita i en apelsinklyfta efteråt. Att dricka vatten är bara meningslöst.

Hur förkyld jag än blir lär jag däremot aldrig våga prova Lindas supermix. Jag är feg, jag vet.

Andra bloggar om: , , .

september 10, 2007 - Posted by | chili, mat

Inga kommentarer ännu.

Kommentera

