Basic personligt

Daniels personliga blogg

Konspirationen bakom Crocs

Dagens höjdpunkt, förutom det två timmar långa Shorinjikempopasset då man inte tänkte på någonting annat överhuvudtaget och efteråt hade ont i varenda kroppsdel, var att logga in på Facebook och se att det fanns nästan 3000 medlemmar bara i den svenska gruppen ”Det finns ingen ursäkt för Crocs”.

Yes! Jag är uppenbarligen inte ensam om att tycka att de där sakerna är gräsligt fula!

Min personliga teori är att de här skorna är kvinnors hämnd för att vi män inte har låtit de gå runt i skoaffärer så mycket som de har velat. Så då har de gått ihop och tänkt ”Nähä, vi får inte köpa de där snygga skorna som vi såg häromdagen. Men då sätter vi på oss DE HÄR istället! Muahahahaha!”.

Så, jag tror att jag talar för alla män på den här planeten när jag säger ”Förlåt! Ni får mer än gärna köpa nya skor! Jag kan skaffa ett nytt kreditkort bara för skoinköp! Köp vad ni vill, bara vi slipper se de där hemskheterna igen.”

För killar och män som har sådana där skor finns däremot helt enkelt ingen ursäkt. Att sätta dem på barn är bara ondskefullt.

Å andra sidan finns ju en baksida av kvinnornas komplott. Det finns ju inte längre någon som vågar titta på kvinnors ben längre, av rädsla att blicken ska snubbla ner en bit till och mötas av något självlysande orange. Att köpa snygga skor är därför meningslöst nu, eftersom ingen ändå kommer se dem. Jag tror jag behåller kreditkorten.

Jag behöver dem nämligen för att köpa ett liv, eftersom jag ägnar så här mycket text åt att förklara hur mycket jag ogillar en skomodell.

Andra bloggar om: , , .

augusti 21, 2007 - Posted by | allmänt

1 kommentar »

  1. The curse of the ”foppatoffel”. 🙂

    Kommentar av Johan | augusti 22, 2007 | Svara


Kommentera

