Basic personligt

Daniels personliga blogg

Zombietelefon

Jag har sett hela Buffy-serien, Ghost Whisperer samt lite Angel. Både Ullis och jag har sett det mesta av Stargate, och en hel del av Charmed. I samtliga dessa så är konceptet ”död” lite flytande. Tydligen så har det blivit ett överskott av ”levande döda” hemma hos oss, för igår så ringde det i telefonen som vi sa upp för några veckor sedan.

Första teorin var att tonåringen hade skaffat eget abonnemang av någon anledning, men det kunde snabbt avskrivas. Efter att ha provringt i telefonen visade det sig att den var kopplad till ett nummer som tillhörde en granne. Heja Telia. Bra jobbat.

Jag provar att ringa deras kundtjänst, men efter att ha blivit terroriserad av en massa ”här kan du berätta ditt ärende med egna ord som jag ändå inte kommer att uppfatta istället för att trycka på enkla och logiska knappar som skulle gå tio gånger så snabbt” och därefter blivit bortkopplad för att den avdelning jag kom till råkade ha stängt, gav jag upp. Att bli hotad med att behöva betala en massa avgifter om det skulle visa sig att det inte var fel i min utrustning (vilken då? vår lina är uppsagd!) gjorde mig inte gladare.

Jag ringde idag istället, så skulle de skicka hit någon som fick koppla om det. Kanske grannen också skulle uppskatta.

Andra bloggar om: , .

augusti 8, 2007 - Posted by | teknik

2 kommentarer »

  1. Vad förvånade ni måste blivit!

    Kommentar av Linda Culibrk | augusti 8, 2007 | Svara

  2. Det tog ganska lång tid innan vi alls förstod att det var den som ringde, eftersom den stod flera rum bort och var inställd på väldigt låg signal. Skum upplevelse.

    Nu är den som tur var död igen.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | augusti 8, 2007 | Svara


Kommentera

