Basic personligt

Daniels personliga blogg

Hejdå telefonen

Jag fick ett brev för ett tag sedan med erbjudande om IP-telefoni, varvid jag och Ullis började diskutera vad vi egentligen använde telefonen till, och vad det skulle ha för fördelar och nackdelar. Det hela slutade med att vi idag sa upp telefonen helt. Vi har alla varsin mobiltelefon, dessutom med två olika operatörer. Internet går via ytterligare andra företag, så risken att vi ska stå helt utan kommunikationsmöjligheter är i praktiken noll.

Det känns lite vemodigt, men det är mest separationsångest över ett telefonnummer som jag har haft i 12 år. Dessutom ingick ”42”. Bara en sådan sak.

Andra bloggar om: , .

juli 18, 2007 - Posted by | teknik

4 kommentarer »

  1. Jag har också velat säga upp min fasta. Enda anledningen till att jag inte gör det är om jag vill prata länge med nån. Då tycker jag det är jobbigt som fan med mobil, oavsett om jag har handsfree eller inte.

    Kommentar av Linda Culibrk | juli 18, 2007 | Svara

  2. Vi har varit utan hemtelefon i snart ett år. Och jag tycker det funkar perfekt.
    Med två mobiler med x fria text och minuter per månad för brittiska samtal, och skype på datorn för Sverigesamtal, så kändes det överflödigt med hemtel. (Förresten var det bara försäljare som ringde ändå. 😉 )

    Tror det kommer försvinna mer och mer, faktiskt.

    Kommentar av Myra | juli 19, 2007 | Svara

  3. Vi har fast telefon via bredband. Nödvändigt med en tonårsdotter i huset, absolut nödvändigt.

    Kommentar av Ister | juli 19, 2007 | Svara

  4. […] Zombietelefon Jag har sett hela Buffy-serien, Ghost Whisperer samt lite Angel. Både Ullis och jag har sett det mesta av Stargate, och en hel del av Charmed. I samtliga dessa så är konceptet “död” lite flytande. Tydligen så har det blivit ett överskott av “levande döda” hemma hos oss, för igår så ringde det i telefonen som vi sa upp för några veckor sedan. […]

    Pingback av Zombietelefon « Basic personligt | augusti 8, 2007 | Svara


Kommentera

