Basic personligt

Daniels personliga blogg

Blev ingen telefon idag

Jag gick in på The Phone House för att se om det mot förmodan fanns någon telefon som uppfyllde en vettig del av mina krav. Försäljaren tyckte att min lilla lista var lite lång, men vi började gå igenom den ändå. Lustigt nog verkade vik-telefon och videosamtal vara ömsesidigt uteslutande, och han envisades med att tycka att SonyEricsson var bäst. Att de hade massor med mjukvaruproblem gjorde inget eftersom Nokia också hade det.

Tips när ni får nobben på krogen: Säg ”han där borta är också ful, alltså kan du lika gärna ligga med mig”.

Jag verkar vara duktigt ensam om att vilja ha en vik-telefon i år, och att då ha ytterligare krav drog snabbt ner listans storlek till noll. Det fanns några stycken, men bara på billiga 2G-modeller som knappt ens hade en kamera. Jag hann aldrig komma till punkten att den skulle kunna synkronisera den med min Linuxdator.

Det lär inte bli någon ny mobil förrän 2008 för min del, verkar det som. Svårt att hitta en laptop. Omöjligt att hitta en telefon. Företagen gillar inte mig.

Andra bloggar om: , .

juli 13, 2007 - Posted by | teknik

7 kommentarer »

  1. Snälla du…din lista så får du vänta i 20 år innan allt finns på den som du har med på din lista.*s* Men som tur är så älskar jag dig ändå.

    Kommentar av ullis1969 | juli 13, 2007 | Svara

  2. Jag diggar också vik-tel. Men varför gör du det??

    Skitksön krogkommentar, ska testa den.

    Kommentar av Linda Culibrk | juli 14, 2007 | Svara

  3. Jag kan tyvärr inte garantera framgång med krogkommentaren. Det är möjligt att läppglans fungerar bättre.

    Fördelar med vik-telefon: Plats för större knappar, plats för större display, displayen är skyddad mot repor, och de går att ställa på bordet när man pratar videosamtal.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | juli 14, 2007 | Svara

  4. Kanske funkar läppglans bättre… i love your comments!

    Aha, ja det var ju smart. Jag har alltid gillat vik, men inte kunnat motivera. Nu vet jag vad jag ska säga nästa gång.

    Kommentar av Linda Culibrk | juli 16, 2007 | Svara

  5. Jag vill också ha viktelefon, men min kravlista är inte i närheten av din – så det blev en LG för mig =)

    Kommentar av Livet i gråskala | juli 17, 2007 | Svara

  6. Gråskala: LG ligger faktiskt bäst till för min del också.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | juli 17, 2007 | Svara

  7. […] en bra raggningsreplik Favoriten “Du kan lika gärna ligga med mig” har nu fått en konkurrent: “Hej, vad har du för […]

    Pingback av Ännu en bra raggningsreplik « Basic personligt | augusti 23, 2007 | Svara


Kommentera

