Basic personligt

Daniels personliga blogg

Billig lokaltrafik

Mitt SL-kort fick för sig att det skulle fira midsommar i Göteborg, utan mig. Det lyckades leta sig upp till Stockholm idag igen, så i morgon ska det få tas i bruk som vanligt.

Jag var ju ändå tvungen att åka till jobbet och hem igen, så jag utrustade mig med en förköpsremsa. I morse möts jag av en fin blå skylt ”Det går inte att köpa en biljett just nu”, så jag går glatt genom spärrarna. Kostnad: 0 kronor.

På vägen hem sitter en likadan skylt. Jag har faktiskt ett SL-kort, det är bara det att det är på semester. Det kan ju inte jag rå för. Hur som helst kostar hemresan inte heller någonting.

Fram och tillbaka till stan för exakt noll kronor. Varför gnäller alla på att SL’s priser är höga?

Andra bloggar om: , , .

juni 25, 2007 - Posted by | allmänt

5 kommentarer »

  1. Sl är inte så jäkla dyrt om man bara tänker efter lite. Köper man ett månadskort, får man åka hur mkt man vill för en tjuga om dagen.
    Hade jag hellre spenderat 600 spänn på annat? När jag tänker efter, så nej.

    Vill jag åka hur mkt jag vill en månad eller ha en helkväll på krogen?

    Vill jag köpa ett halvt par jeans eller vill jag åka hur mkt jag vill i en hel månad?

    Vill jag åka hem taxi en gång eller åka med Sl hur mkt jag vill en månad?

    Kommentar av Linda Culibrk | juni 26, 2007 | Svara

  2. Jag håller med, jag skulle heller aldrig vilja vara utan mitt SL-kort.

    Jag måste få lägga till en sak till din lista: Vill jag köpa en Canadian Goose-jacka, som slutade vara hippa för både ett och två år sedan, eller vill jag åka hur mycket jag vill i ett halvår?

    Kommentar av Daniel Brahneborg | juni 26, 2007 | Svara

  3. Stockholmare är ett gnälligt folk. Ni har faktiskt Sveriges bästa lokaltrafik – och billigt är det också!

    Kommentar av Ister | juni 26, 2007 | Svara

  4. Ja, jag säger ju det! Noll spänn för stan tur och retur, det blir knappast billigare än så.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | juni 26, 2007 | Svara

  5. SL-kortet är ett billigt alternativ, det är ju bara dyrt om man köper enkelbiljetter.

    Kommentar av Sarah | juni 28, 2007 | Svara


Kommentera

