Basic personligt

Daniels personliga blogg

SM i kylskåpspackning?

Det borde anordnas ett SM i ”packning av saker i ett kylskåp”. Att få plats med saker i ett kylskåp som för ett otränat öga anses fullt, är en konst som kräver både talang och övning. Den evige mästarinnan skulle förvisso bli min mamma, som jag misstänker är en alien som kan böja tid och rum för att skapa plats.

Själv är jag också ganska bra, tycker jag. Igår hade vi ett ”fullt” kylskåp. Vi åker till affären och kommer hem med fyllning till två stycken hyfsat stora smörgåstårtor. Alla ingredienser får plats. En stund senare ska den ena tårtan läggas ihop och placeras på en bricka, och därefter ska allting in i kylen igen. Det enda som behövde slängas var en bortglömd gurka och någon glasburk eller två som ändå var tomma. Idag ska det in med en tårta till, och dessutom ska de få plats med massor med garnering. Jag har inga som helst planer på att slänga fler saker.

Andra bloggar om: , , , .

juni 12, 2007 - Posted by | mat, träning

3 kommentarer »

  1. Jag vill ha, nej, jag KRÄVER ett inlägg om den nya fil-domen.

    /Jobbig läsare.

    Kommentar av Linda Culibrk | juni 12, 2007 | Svara

  2. Det låter så gott, nu blev jag sugen på smörgåstårta…:)

    Kommentar av madonnan | juni 12, 2007 | Svara

  3. Linda: Sorry, jag hade för mycket att göra igår, och det lär inte bli så mycket mindre idag. Mycket kort: Jag är glad att polisen nu kan ägna sig åt riktiga brott som faktiskt skadar någon.

    Kommentar av Daniel Brahneborg | juni 13, 2007 | Svara


Kommentera

