Basic personligt

Daniels personliga blogg

Helgen i siffror

Jag tror att den här helgen enklast summeras med en massa siffror. Jag gillar siffror.

Antalet timmar hård träning: 10
Antalet deltagare: 40
Antalet personer i publiken under tävlingen: 25
Antalet skador: 1 (lite näsblod)
Antalet bilder vi tog på folk i pyjamas: 230
Antalet minuter video: 30
Antalet skratt, antalet liter vatten och antalet bananer som gick åt: tappade räkningen
Antalet fingrar som krävs för att få Basic att gå upp på tå: 1
Antalet rejält elaka och effektiva punkter vi lärde oss trycka på: 7 (se bild nedan för en av dem)
Antalet sekunder som krävdes för att en person som fick ett slag rätt i mellangärdet hade återfått andan och var helt normal igen, med hjälp av rätt teknik: högst 30

Idag tog jag stryptag på en av instruktörerna, som försvarade sig genom att knipa runt min näsrot. Enkelt och effektivt:

Alex försvarar sig mot Basic

Antalet sambor till mig som var med på bild i TV4 idag: 1
Antalet mammor till mig som var med på bild i TV4: 1

Riktigt kul med det långa inslaget på TV idag! I kolumnen till höger har jag en länk till min Shorinjikempoklubb, och där finns länkar till andra klubbar i landet, för de som vill komma och prova.

Uppdaterat 14/5: Inslaget finns nu på TV4’s websajt.

Andra bloggar om: , , , .

maj 13, 2007 - Posted by | media, shorinjikempo, träning

5 kommentarer »

  1. Älskar denna bild. Synd bara att jag inte tyckte att tränaren skulle göra illa dig mera.*ler sadistiskt*

    Nästa gång.*s*

    Kommentar av Ullis | maj 14, 2007 | Svara

  2. Vaddå sadistiskt? Förstår inte!?
    Man måste ju lära sig på ngt sätt.. 🙂

    Kommentar av Fredrik | maj 14, 2007 | Svara

  3. Jag såg Ullis på TV!

    Och bilden här ser rätt bra ut. Sådana tekniker har vi inte inom Shotokan Karate… Synd.

    Kommentar av Ister | maj 14, 2007 | Svara

  4. Ister: Ja, det var en kul teknik. 🙂

    Kommentar av Daniel Brahneborg | maj 14, 2007 | Svara

  5. Ister…..han fick ont. Tränaren frågade om han skulle göra något mera som gjorde ont på Basic. *flinar*

    Kommentar av Ullis | maj 15, 2007 | Svara


Kommentera

