Basic personligt

Daniels personliga blogg

Lurad på choklad

Jag har mött ondska i dess renaste form.

Nej, kanske inte ändå.

De ringde precis från ett företag som gör marknadsundersökningar för att fråga om jag ville vara med i en diskussion om choklad. Duh, har påven en lustig mössa? Sover Dolly Parton på rygg? Tyvärr skulle det vara precis innan träningen på torsdag, men det skulle nog gå att passa ihop. Det handlade ju faktiskt om choklad.
Som vanligt var det ett antal kontrollfrågor för att se att jag passade in i den tänkta målgruppen. Efter en miljon frågor kommer de till ”hur många gånger i månaden äter du mjölkchoklad?”. En gång vart tredje år kanske, med motivationen ”nöden har ingen lag”. Varför ska jag äta mjäkig sockermjölk när det finns riktig choklad?

Då säger hon plötsligt hejdå, och att de skulle återkomma en annan gång. Morr! Ondska. Sadism.

Jag får tröstäta lite av den Valrhona Manjari som jag har här på skrivbordet istället.

Andra bloggar om: , .

april 24, 2007 - Posted by | allmänt, choklad

2 kommentarer »

  1. Äta mjölkchoklad? *fnissar*

    Det är väl sådant man dricker?

    Kommentar av Ister | april 24, 2007 | Svara

  2. Ja, på sin höjd. Smälta ren choklad och blanda i tillräckligt med mjölk för att det ska bli drickbart känns väl som vettigast proportioner? 🙂

    Kommentar av Daniel Brahneborg | april 24, 2007 | Svara


Kommentera

