Basic personligt

Daniels personliga blogg

Inte först, men bäst?

Ganska nyligen surfade jag runt och letade efter en viss typ av websajt. Jag hittade ingenting. Jag frågade runt bland några kompisar, men ingen hade några förslag. Den speciella typen av sajt som jag letade efter verkade helt enkelt inte finnas.

Men vad tusan, i brist på bättre sysselsättning så började jag fixa en sådan sajt. Eftersom jag själv behövde den så fanns det åtminstone en användare. Den principen fungerade för RSS/Ping, och den har 140 pers reggat sig på nu.

Så igår hittade jag en sajt som jag hade missat, och som var ungefär det jag letade efter. Bortsett från att layouten var ganska förvirrande, innehållet var alldeles för svårt att hitta i, det fanns ingen grafik, och det fanns inga av de saker som man är van vid från bloggvärlden såsom taggar och RSS-feeds, det fanns inga bevakningar, osv. På det hela taget så var den faktiskt inte så himla bra. Därefter hittade jag ett par sajter till av liknande typ, men ingen som innehöll riktigt det jag letade efter, och som verkade lite för smala för sitt eget bästa.

Då är ju frågan om det finns plats för fler spelare här. Hur mycket bättre och snyggare måste en ny sajt vara för att den ska få en vettig användarbas, och hur många funktioner måste finnas för att folk ska tycka att det är värt att gå dit?

Andra bloggar om: , .

april 12, 2007 - Posted by | teknik

2 kommentarer »

  1. Jag tycker du ska köra på. Din ping är ju ett_par_gånger bättre än bloggportalens. Du kan säkert göra värsta mästerverket.

    Kommentar av Linda Culibrk | april 14, 2007 | Svara

  2. Tack Linda. Vi får se vad jag kan hitta på. 🙂

    Kommentar av Daniel Brahneborg | april 14, 2007 | Svara


Kommentera

