Basic personligt

Daniels personliga blogg

Mat i Madrid

Eftersom jag inte direkt är en nattmänniska så blev de flesta av mina intryck av Madrid matbaserade. Enormt ovanligt. *host*

Det var inte stans billigaste hotell vi bodde på, så de hade en schysst frukost. Dels lite ägg och korv och prylar, lite olika typer av bröd, och så. Mindre vanligt var deras direkt färskpressade apelsinjuice, och den lite överdrivna petigheten i uppläggen. De skulle vara vartannat grönt och vartannat rött äpple. Delen med olika typer av flingor skulle vara en exakt fyrkant. Alla smörpaket skulle ligga i en rät linje. Alla marmeladburkar skulle ligga som ett rutmönster med röd och gul marmelad. Bäst ändå var delen med skuren frukt, framför allt den färska ananasen och mixen med jordgubbar och kiwi. Tur att de hade stora tallrikar. Toppat med en 350 grams privatimporterad argentinsk biff till middag nedsköljt med en bra Rioja, så mådde man ganska bra.

Idag var det 5 timmars Shorinjikempoträning i Åkersberga, så självklart var jag tvungen att ladda upp med energi. Mitt val bestod av ett flertal croissanter fyllda med choklad som intogs till frukost. Alla kommentarer om att det bara var snabba kalorier som jag inte hade någon som helst nytta av idag kan lämnas i någon annan blogg. Anna Skipper kanske bloggar (nej förresten, då får hon en hjärtattack).

Däremot undrar jag varför minibaren och roomservicen alltid är så sinnessjukt dyra. 30 spänn för en Snickers (som låg i solen en stund varje dag… mums så fräscht) och 120 spänn för en rakhyvel med ett eller två blad var lite i mesta laget. Att beställa upp allt man åt i frukostbuffén som enskilda delar hade gått på minst 500 spänn. Joråsörrö…

Jag är ändå inte speciellt imponerad av spansk mat. Tja, vissa tapas var trevliga. Både vilken koreansk namul som helst och helt vanliga svenska rotsaker piskar upp de där tapas hur lätt som helst. Alla kan inte gilla allt, antar jag.

Bortsett från allt annat som vi avhandlade och lärde oss, så insåg jag en sak. Jag vill ha en liten MacBook. Eller en Vaio, om den går att få med Linux. Satan i gatan så schmutta de var, speciellt som det ingick trådlöst bredband på hotellet.

Andra bloggar om: , , , .

mars 25, 2007 - Posted by | allmänt, mat, träning

1 kommentar »

  1. […] (tre trappor utan hiss, muahaha) går på en hundrig jämnt. Rejält gott är det också. Efter bottennappet i Madrid och de korslagda dillkvistarna i Paris var det en trevligt överraskning. Det är nästan så att […]

    Pingback av Blandade intryck från Juggeland « Basic personligt | november 29, 2007 | Svara


Kommentera

